Strony

Akcesoria fanatyczki-zdobniczki: BROKAT

BROKAT jest niemal obowiązkowym elementem zdobień paznokci. Pięknie się błyszczy i może stanowić zarówno ekstrawagancką ozdobę na wieczór a także subtelny akcent dziennego manikiuru. Aby mieć pięknie ozdobione paznokcie wystarczy odrobina brokatu i kolorowy lakier.
Problemem pozostaje metoda aplikacji. Jest ich wiele, ja postanowiłam przedstawić Wam dzisiaj te z którymi sama miałam styczność.

METODY NAKŁADANIA BROKATU:



1. ZANURZANIE
Najprostszą i wręcz "prymitywną" (z racji tego, że jest to pierwsza rzecz, jaka przychodzi do głowy :)) metodą jest zamoczenie paznokcia pomalowanego lakierem (lakier musi być mokry) w brokacie (najlepiej w pojemniczku). Efekt na fotce niżej.

Moje zdanie:
Nie polecam, chociaż sama stosowałam tę metodę dość często jak jeszcze byłam totalnie zielona w tych sprawach :). Metoda ta zużywa za dużo brokatu, jest go najczęściej za dużo na paznokciu, przez co nie daje się go wyrównać utwardzaczem i strasznie długo schnie.

2. DMUCHANIE ;)
Mój pierwszy wzorek w życiu był robiony tą metodą. Polega na przyłożeniu do płytki paznokcia pomalowanej świeżą warstwą lakieru jakiegoś naczynka/łyżki do herbaty czy kawałka zgiętej kartki (fotka) z brokatem i lekkim dmuchaniu w brokat tak, aby przykleił się delikatnie do pazurka.

Moje zdanie:
Metoda nawet fajna, ale wymaga wprawy. Mi rzadko wychodzi gdyż przeważnie nie trafiam z tym dmuchaniem w brokat, albo dmucham za mocno i brokat jest wszędzie poza moim paznokciem. Więc albo mam za mało brokatu, albo za dużo przez co jeszcze nie udało mi się osypać brokatem wszystkie pazurki jednakowo. Dodatkowym minusem jest właśnie to, że traci się trochę tego brokaciku.

Fotka przedstawia kartonik papieru, na który nabrałam nieco brokatu i zdmuchnęłam na paznokieć (efekt niżej):



3. NAKŁADANIE PĘDZELKIEM

Malujemy lakierem pazurki, następnie czysty pędzelek moczymy w wodzie, wysuszamy chusteczką i taki wilgotny pędzelek zanurzamy w brokacie. Następnie lekko dotykamy pędzelkiem mokrego lakieru. W zależności od efektu jaki chcemy osiągnąć można wybrać cieniutki pędzelek to robienia małych detali brokatowych (foty) lub większych do nakładania brokatu na większą powierzchnię.

Moje zdanie:
W sumie to nie widzę za specjalnie większych wad tej metody. Można dzięki niej przyozdobić pazurek tylko w konkretnym miejscu lub na większej powierzchni (np. końcówka french) w zależności od efektu jaki chce się osiągnąć. Minusem jest to, że czasem jak nie "przyklepiemy" brokatu może odstawać i nieco zahaczać.

Mój stary pędzelek po farbkach:


Użyłam go tutaj:



4. OSYPYWANIE
Po prostu sypiemy na mokry lakier bezpośrednio brokat, który nabieramy na jakiś nieduży przedmiot np. linijkę, pędzel-wachlarz itp. lub bezpośrednio z pudełka/nakrętki/woreczka.

Moje zdanie:
Łatwa i szybka metoda, ale może się nam niechcący sypnąć za dużo w jednym miejscu. Minusem jest też to, że mozna łatwo zmarnować sporo brokatu.


5. STRZEPYWANIE
Nabieramy brokat na gąbeczkę do makijażu (fota) lub pędzelek, następnie strzepujemy brokat na mokry lakier. Można gąbkę/pędzelek lekko zwilżyć, przez co przyklei się do niej więcej brokatu.

Moje zdanie:
Nigdy gąbki nie moczę, bo później ciężko ją z brokatu wyczyścić. Dzięki suchej można osiągnąć naprawdę delikatny i równomierny efekt.

Moja gąbka do brokatu:




6. WYKAŁACZKA

Mam dwa sposoby nakładania brokatu wykałaczką:

A. namoczoną w wodzie końcówkę wykałaczki lekko rozgryzam, a następnie uderzam o coś twardego, powstaje taka "rozgwieżdżona" końcówka (foto), którą moczę w brokacie i potem lekko dotykam mokrego lakieru (efekt niżej)




B. końcówkę lekko zwilżam, żeby lakier się do niej przykleił, następnie nanoszę na paznokieć.



Moje zdanie:
Można zrobić tą metodą wiele różnych wzorów kontrolując brokat nie marnując ani ziarenka brokatu :))


7. PĘDZELEK DO BROKATU
Specjalnym pędzlem do nakładania brokatu - tzw. wachlarzem, zanurzonym uprzednio w brokacie, leciutko przesuwa się po mokrym lakierze. Trzeba nabierać sporo brokatu i omiatać nim paznokieć kawałek po kawałku.

Moje zdanie:
Moja ulubiona metoda równomiernego rozłożenia brokatu po całości pazurka. Zużywa nieco brokatu, ale pędzelek jednocześnie wyrównuje nieco brokat, dzięki czemu po 2-3 warstwach utwardzacza, powierzchnia brokatu jest głaciutka jak pod żelem :)))



8. BROKATOWE WYCINANKI
Tu trzeba sobie najpierw odpowiednio przygotować brokat.

Do tej metody potrzebne są:
- brokat
-bezbarwny lakier
-pędzel wachlarz (polecam kupno owego w sklepach dla plastyków- włosie musi być delikatne i mięciutkie!!!!!)
-kawałek folii (torebka strunowa też będzie dobra)


1. malujemy większą plamkę bezbarwnym lakierem:


2. na to nakładamy pędzlem brokat:


3. gdy pokryjemy całą plamkę brokatem, czekamy aż lakier od spodu wyschnie (możemy powtórzyć czynność w "łysych" miejscach), a następnie nakładamy grubszą warstwę bezbarwnej emalii.


4. trzeba odczekać, aż lakier bardzo dobrze wyschnie - czyli do momentu gdy będzie możliwe swobodne odklejenie lakieru z brokatem od folii (niestety, ale najczęściej jest to następnego dnia) - mamy brokatowy arkusik :



5. z arkusika wycinamy co nam się podoba, można użyć ozdobnych nożyczek do papieru:


Moje zdanie:
Jedynym minusem jest to, że trzeba sobie wcześniej przygotować brokat, aby móc wyciąć z niego cosik :), ale może to być też zaleta. Dla osób, które nie mają godziny w ciągu dnia na paznokcie jest to dobra metoda, bo pozwała na rozłożenie w czasie zdobienia. Wielkim plusem jest dowolność wycinania motywów, przy czym zawsze brokat będzie miał idealnie równe linie. Dodatkowo nośnikiem brokatu jest zastygnięty lakier, spodnia warstwa rozpuszcza się lekko po nałożeniu wycinka na mokry lakier co ułatwia aplikację (łatwiej jest ułożyć taki brokat niż te ultra cienkie hologramy gdyż w przypadku brokatu nic nie odstaje). Ponadto takie brokat łatwiej jest wygładzić utwardzaczem i nie ma nawet możliwości, aby coś się haczyło :). No i zauważyłam, iż brokat nakładany tą metodą szybciej schnie.
Uwielbiam tą metodę, również dlatego, iż sama ją wymyśliłam. :P

Pazurki ozdobione tą metodą:


PORÓWNANIE METOD

Poniżej fotki przedstawiające efekty opisanych powyżej metod.
Fotki na których brokat nie został utwardzony lakierem bezbarwnym:



1 - metoda nr 7 (pędzelek - wachlarz do brokatu)
2 - metoda nr 4 (osypywanie)
3 - metoda nr 2 (dmuchanie)
4. metoda nr 6A (wykałaczka - strzępek)
5. metoda nr 6B (wykałaczka - prosta końcówka)


6 - metoda nr 5 (strzepywanie gąbką)
7,8 - metoda nr 1 (zanurzanie)



Na tych zdjęciach, wszystkie paznokcie pomalowałam 1 warstwą utwardzacza i dałam mu przeschnąć:


1 - metoda nr 7 (pędzelek - wachlarz do brokatu)
2 - metoda nr 4 (osypywanie)
3 - metoda nr 2 (dmuchanie)
4. metoda nr 6A (wykałaczka - strzępek)
5. metoda nr 6B (wykałaczka - prosta końcówka)




6 - metoda nr 5 (strzepywanie gąbką)
7,8 - metoda nr 1 (zanurzanie)


Mam nadzieję, że przyda się Wam ten mini przewodnik.
pzdr

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...